Realizacji projektu pt.: "Borowiacy w labiryntach wiedzy"
Dodane przez admin dnia
W naszej szkole już od prawie trzech miesięcy odbywają się zajęcia w ramach realizacji projektu „Borowiacy w labiryntach wiedzy”. Oto niektóre z nich:

1) Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego prowadzone przez p. Katarzynę Mazurkiewicz przeznaczone są dla uczniów klas piątych. Dzieci chętnie w nich uczestniczą. Pracują nad poprawnością ortograficzną i gramatyką. Kształtują umiejętność poprawnego wypowiadania się w różnych formach wypowiedzi. Ostatnio pisały życzenia świąteczne na kartce, którą same przygotowały. Była to choinka „ubrana” w trudne słowa. Takie zajęcia wymagają od dzieci twórczego zaangażowania. Dzięki temu uczą się chętnie, a przede wszystkim nabierają wiary we własne umiejętności.


2a) Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego w klasach IV i V prowadzi p. Hanna Lipska. Wszyscy uczniowie chętnie w nich uczestniczą i biorą aktywny udział. Podczas tych zajęć realizowana jest tematyka zgodna z harmonogramem zajęć, a jednocześnie zgodna z programem nauczania. Uczniowie klas czwartych przygotowywali projekty związane z tematyką świąteczną pt „Christmas in England”, a następnie prezentowali je w klasie.

2b) W ramach kółka z j. angielskiego prowadzonego przez p. E. Czapską dla klas IV i V uczniowie wykonywali projekty zgodne z założoną tematyką zajęć.
Klasy IV przedstawiły na plakatach słownictwo związane z przedmiotami znajdujacymi się w klasie. Zgłębiali również wiedzę na temat zwyczajów bozonarodzeniowych w Angli. Klasa V pracując w grupach wykonała projekt przedstawiający nazwy członków rodziny, a ostatnio uczestnicy kółka wykonali kartki z życzeniami na Swięta Bożego Narodzenia.
Uczniowie w ramach zajęć rozszerzyli swoją wiedzę na temat stolicy Anglii, a oglądajęc film w j. angielskim poznali niektóre zwyczaje Brytyjczyków

3) W zajęciach z koła przyrodniczego prowadzonych przez p. Halinę Solecką – Piesik uczestniczą uczniowie klas czwartych i piątych. Podczas tych zajęć realizowana jest różnorodna tematyka. Uczniowie klas czwartych we wrześniu i październiku m.in. weryfikowali hipotezę „Świat grzybów jest bardzo różnorodny” podczas jesiennego grzybobrania, rozpoznawali rośliny w okolicy szkoły z przewodnikiem w ręku, tworzyli plan boiska szkolnego, ćwiczyli umiejętność marszu na azymut i czytanie mapy w terenie. W tym samym czasie uczniowie klas piątych bawili się w badacza środowiska, bowiem dokonywali pomiaru natężenia ruchu na głównym skrzyżowaniu Śliwic weryfikując jednocześnie hipotezę „Rondo w Śliwicach jest potrzebne”. Ponadto przeprowadzali wśród mieszkańców ankietę na temat czystości naszego środowiska, zgromadzili wiadomości o zagrożonych gatunkach przyrody i wykonali gazetkę ścienną.
W czasie chłodniejszych, a nawet mroźnych dni dzieci pracowały z czasopismami przyrodniczymi, mapą (szukając ciekawych miejsc w Polsce), mikroskopami, rozsypanką notatek reportera… Wiele przeżyć dostarczyły im eksperymenty przyrodnicze, poznawanie ptaków drapieżnych podczas gry w karty, czy szukanie ciekawostek o roślinach…

4) Na dołączonych zdjęciach /czytaj więcej/ uczniowie między innymi pracują podczas zajęć wyrównawczych z matematyki i zajęć koła matematycznego dla uczniów klas piątych, które prowadzi pani Magdalena Mechlińska. Na zajęciach wyrównawczych dzieci utrwalają wiadomości z zakresu matematyki dla klasy piątej, natomiast na kółku matematycznym rozszerzają swoje wiadomości i umiejętności pracując m. in przy komputerze czy przygotowując się do uczestnictwa w różnych konkursach matematycznych.


Rozszerzona zawartość newsa